L'esforç per superar-nos, sí. Per fer millor les coses. No és pas senzill i, a l'escola, encara menys. Perquè seria fàcil de confondre el tema amb una qüestió de notes, de resultats trimestrals. No parlem, doncs, d'unes qualificacions sinó de descobrir quins són els interessos i les capacitats dels alumnes. Parlem d'acompanyar-los per tal que millorin i es desenvolupin tant com sigui possible. I parlem de fer-ho plegats, des de l’escola i l’institut, en unes jornades o al llarg de la nostra vida. Treballar per superar-nos, per millorar-nos i fins per provar de ser feliços.
Avui dimecres, doncs, ja ha estat un dia diferent. Amb la gravació matinal d'un debat al Canal Taronja. I aquest vespre, amb la inauguració prevista, a l'Auditori de la Fundació CaixaManresa, a càrrec del MHP Jordi Pujol; a continuació una taula rodona moderada pel periodista Gonçal Mazcuñán, reunirà el judoka Maurici Casasayas amb l'empresari Sebastià catllà, l'atleta Núria Picas i la dissenyadora de moda Míriam Ponsa... Demà i demà passat tindrem tallers, xerrades, sortides i fins espectacles, amb la participació d'historiadors com Francesc Comas, pastissers com Marc Muñoz, el mag Jordan Bosco o el mentalista Lluís Pardo. Singularment, el divendres al migdia amb l'activitat "el barri es mou", hem convocat la suma d'esforços dels alumnes de les escoles La Font, Ítaca, Espill i el propi Guillem Catà per tal de construir un petit monòlit al peu del carrer Rosa Sensat a favor de l'educació i de la seva importància. I el divendres al vespre -rebentats- acabarem les jonades amb un festival dels "Catacracks", les joves promeses del centre...
Diumenge, a Manresa, a la presentació de la pel·lícula Entre maestros, el seu inspirador Carlos González ens deia en un debat final que "educar és treure obstacles a l'autoconeixement". Que per educar calia transferir poder als alumnes ("empoderar-los") per tal que es reconeguin, i que els educadors havíem de fer-ho posant-hi el cor, directament. Sense por, tot just amb la llibertat que dóna l'aula... I bé, aquest Catà en acció tot just durarà tres dies. Però em sembla un exercici fantàstic per establir noves complicitats. Per descobrir l’institut des d’una altra perspectiva que ens ajudi a avançar més enllà de temaris i programacions. Que permet reconèixer-nos tots -educadors, nanos i pares- membres de la mateixa comunitat educativa. Que ens ajuda a treballar des del cor, més i millor, plegats. I que ens assenyala línies de futur fins fa poc impensables...
La foto, de ritual per als mitjans de comunicació manresans: de dreta a esquerra, en Ramon Pons, president de l'Ampa, la tècnica Marta Muñoz i la coordinadora de les jonades Maite Garcia -dues cracks d'aquesta història- amb la directora del centre Marta Codina i el professor responsable de 2.0, el matemàtic David Jordà. Al darrera un equip ampli treballant des de l'octubre...
Diumenge, a Manresa, a la presentació de la pel·lícula Entre maestros, el seu inspirador Carlos González ens deia en un debat final que "educar és treure obstacles a l'autoconeixement". Que per educar calia transferir poder als alumnes ("empoderar-los") per tal que es reconeguin, i que els educadors havíem de fer-ho posant-hi el cor, directament. Sense por, tot just amb la llibertat que dóna l'aula... I bé, aquest Catà en acció tot just durarà tres dies. Però em sembla un exercici fantàstic per establir noves complicitats. Per descobrir l’institut des d’una altra perspectiva que ens ajudi a avançar més enllà de temaris i programacions. Que permet reconèixer-nos tots -educadors, nanos i pares- membres de la mateixa comunitat educativa. Que ens ajuda a treballar des del cor, més i millor, plegats. I que ens assenyala línies de futur fins fa poc impensables...
La foto, de ritual per als mitjans de comunicació manresans: de dreta a esquerra, en Ramon Pons, president de l'Ampa, la tècnica Marta Muñoz i la coordinadora de les jonades Maite Garcia -dues cracks d'aquesta història- amb la directora del centre Marta Codina i el professor responsable de 2.0, el matemàtic David Jordà. Al darrera un equip ampli treballant des de l'octubre...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada