dijous, 4 de febrer del 2021

Deu anys del comiat al Departament de Cultura (i Mitjans de comunicació!)

Aquesta setmana farà deu anys que vaig tornar a Ensenyament, que em vaig incorporar a l'Institut Guillem Catà, a Manresa, com a professor de Llengua i literatura catalanes. Deu anys que han passat com una ventada: sé que els primers cursos quan arribava febrer recordava la data i tota la pesca, però en acabat el record es difumina, els contactes es distancien, la nova feina t'atrapa. De fet, el Departament de Cultura i Mitjans de comunicació que presidia Joan Manuel Tresserras va quedar disolt el desembre del 2010. Haver-hi participat quatre anys com a Director general de Cultura Popular va ser per a mi un autèntic honor i en conservo records inesborrables. Com aquesta foto, del darrer sopar que vam poder compartir, i que vaig rescatar aquest Nadal quan tot aquell equip vam rebre de Joan Manuel Tresserras —ell, que no és pas home de gaire sentimentalismes— un correu d'aniversari recordant aquella "aventura compartida, no del tot atzarosa, que ens va demanar moltes energies i complicitats. Vam posar-hi totes les energies que teníem i vam anar construint les complicitats...". En acabat deso el record, i torno a posar el cap a l'institut i en el poc temps que ben mirat m'hi queda —encara no sé pas si en sabré, de jubilar-me. No dic res més. Em queden, també des d'aquells dies, aquests 752 apunts al blog. Pura teràpia i assumpció del temps que passa, mentre perseverem en la lluita per la llibertat, la cultura i la República!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada